11 Ekim 2022

Bir QSO hikayesi ...

Havada sürekli aktifseniz, 9K2MU Murtada Marafi’yi tanımayanınız yoktur herhalde... Çok eski bir Kuveyt istasyonudur... Saddam’ın Kuveyt’i işgali sırasında bile korkusuzca havaya çıkıp kendi durumlarıyla birlikte ülkeden savaş nedeniyle çıkamamış yabancılarla ilgili bilgi verebilen sayılı kişilerdendi... O yıllarda Türkiye’den birçok kişiyle QSO yapmış, ayrıca dünyadaki bir çok amatör  vasıtasıyla da yurt dışına mesajlar iletmiştir... 

Onunla 10 Mhz hariç, hemen hemen her bandda QSO’m olmuştur... Ayrıca Arap pijama grubu (Sabah TSİ 05.00 sıralarında 3.798 Khz’de bir zamanlar yapılan net) sırasında da bizlere net operatörlüğü yapmıştı uzun seneler... Onun vasıtasıyla ilginç yerler yakalamıştım 80 metre bandında... 

Aradan uzun yıllar geçti... Ben ara ara havada aktif olsam da, onun hiçbir zaman ara verdiğini sanmıyorum... Popüler bir kimlik çünki... Durumu da bildiğim kadarıyla maşallah iyi... 

Neyse uzatmayayım... Geçen gün 10 metre bandında dolanıyorum... Baktım bizimki havada aktif. Antenlerini Pasifik tarafına çevirmiş. Ters taraftan State Side peşinde koşuyor her zamanki gibi...

Eski dostuma bir selam vermek istedim... Ancak Amerikalı istasyonlar hepsi sıradaydı. Uzunca bir süre onu dinledim... Kimlerle konuştuğunu not aldım. Bazen dinlemek de insana büyük zevk veriyor... Neyse bir ara soluk almak için frekansta DX istasyon var mı diye sorası tuttu muhteremin...

BE dedim... BE 59 gel dedi... TA1BE Ertan dedim...

Oooo bir baktım. Murtada’da bir mutlu bir ses tonu... Türkçe olarak bana "Merhaba" deyip selam verdikten sonra devam ederek “Nerelerdesin sen yahu, yoktun uzun zamandır ortalıkta” dedi. 

Sonrasında iki eski dost biraz lafladık... Yoğun iş hayatımın ve sosyal yaşantımın bana hobiyi yapmama izin vermediğini,  uzun sene önce emekli olduğumu ve bundan böyle fırsatını bulduğumda havada aktif olacağımı söyleyince mutlu oldu... Eh tabii ki onun gibi ben de mutlu oldum... 

Diyeceğim odur ki; dost biriktirmek her zaman iyidir... Bir mikrofonun ardından bile olsa kurulan dostluklar; unutulmayacak kadar güzel ve sadece ender insanlar yaşanacak kadar özeldir... Dünyanın neresinden olursa olsun, bu hobi sayesinde çok özel ve güzel insanlar tanıdım, biriktirdim... Yazdıklarımı buraya kadar sabırla okuduysan, bunlardan biri de SEN’sin dostum...

73 herkese... 🙂

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder