03 Aralık 2022

Netflix dizisinde kullanılan TA çağrı işareti

 





Dün akşam (2 Aralık 2022) Netflix Platformu’nda 8 bölümlük yeni bir dizi başladı... Adı “Sıcak Kafa”... Fütüristik bir Türkiye’de geçen dizi. Dizinin konusu kısaca iletişim yoluyla yayılan bir salgının pençesindeki distopik bir dünyada, hastalığa bağışıklık kazanmış olan dil bilimcinin sağlık konusunda kurulmuş olan bir kurumun hedefi haline gelmesi anlatılıyor…

Buraya kadar her şey normal. Normal olmayan bir şey var ki, izlerken şaşkınlığım daha da arttı…

Dizide 7 bölgedeki bir amatör arkadaşımıza ait bir çağrı işaretinin geçmesi ayrıca “73”ün geçmesi diziyi daha da ilginç kıldı…

Şayet Netflix platformundan bu diziyi izleyecek olursanız 1. bölümün 21.00’inci dakikasında bu konuşmayı izleyebilirsiniz…

Bu arada TA7J Code çağrı işaretinin kullanılması da ilginç… TA7J Erdem arkadaşımızın bu dizi ile ilgili düşüncelerini merak ediyorum doğrusu. Sonuçta onun çağrı işareti kullanılmış (izinli/izinsiz).

Benim çağrı işaretim bir dizide benim iznim dışında kullanılsa idi en yakın zamanda çağrı işaretim kullanılmış diye platforma dava açar, telif ve tazminat isterdim…

Hepinize iyi seyirler…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder