25 Kasım 2020

Amatör Telsizcilik Bilgi Paylaşım Platformu'daki yeni amatörlere ...

 


Arkadaşlar, kardeşler, gençler ve çocuklar ... 

Grupta paylaşılan her bir soruyu tek tek okuyorum. Sorulan sorulara verilen yanıtları da... Ancak gözlemlerime göre kimse sorulan soruyu okumuyor... Ya da okuyor soruyu algılamıyor, ya da algılıyor ama soruya yanıt vermek yerine bambaşka yanıtlar veriyor... Neden? Neden böyle bir şey yapma gereği duyuyorsunuz merak ediyorum ya neyse... 

Lütfen sorulan soruları bir kez değil, birkaç kez okuyun ve sadece sorulan soruya yanıt verin ki, soruyu soran kişiye o şekilde yardımcı olabilirsiniz... Siz kalkıyorsunuz üstüne üstlük soğanlı patates yemeğinin nasıl yapıldığını anlatıyorsunuz... Yaptığınız bu anlama geliyor, biliyor musunuz?

Ayrıca yeni amatör olanlara da birkaç sözüm olacak... Siz ezber yaparak amatör oldunuz. Gerek A sınıfı, gerek B sınıfı, gerek C sınıfı ehliyetini cebinize bir şekilde koydunuz... Aferim, kutlarım sizleri. (30-35 sene önce imtihana girip bu şekilde ehliyet alamazdınız hepinize söylemiş olayım...)

Ama inanın "A" sınıfı, "B" sınıfı, "C" sınıfı ehliyet almakla AMATÖR olunmuyor... Hiçbiriniz ezberlenmiş sorulara verilen cevaplarla AMATÖR olmuş saymayın kendinizi...

Bu yüzden bulunduğunuz illerdeki çeşitli derneklerden veya eski "BİLGİLİ !!!" amatör büyüklerinizden "AMATÖR'lük nedir, nasıl yapılır?" konusunda kesinlikle yardım isteyin... Ancak bu bilgili büyüklerinizi yine "kesinlikle!!!" tecrübeli olanlardan seçin... Bu kişilerden HF ve diğer tüm frekanslar konusunda bilgi isteyin. Türkiye'yi nasıl temsil edeceğinizi onlardan öğrenin... Vs.. Vs.. Vs...

Tabii bu POST'umu gören de olacak, görmeyen de... Okuyan  okuduğunu ya anlayacak ya da anlamayacak... Ya da kimse üzerine alınmayacak... Alınanlar da döşeyecek yorumlarını... Biliyorum... Ama biliniz ki; Belli bir süre sonra herkes yine bildiğini okuyacak. 

Amatör ehliyeti almış fakat bilgi birikimi olmayan kişiler absürd sorularına devam edecek... Ve bilgi dağarcığını amatörlük bilgisiyle dolduramamış bir sürü kişi de absürd yanıtlar vermeye devam edecek... Belki yoğurtlu-sarımsaklı-mayonezli kereviz salatasını da yorumlarına ekleyecek... Buna da neyse...
Bu döngü böyle devam edecek... Dönüp dönüp aynı yere gelmemek adına bunları hatırlatıyorum sizlere... Hepinize...

Unutmayın beyler, ATA'mızın dediği gibi ZEKİ'liği ve  ÇALIŞKAN'lığı elden bırakmayın... 

Öğrenmenin yaşı yoktur... Herkes kendini birkaç sorunun yanıtını ezberlemekle "HAM oldum" zannetmesin... Neydi HAM? Kime HAM denir? Bir düşünün...

HAM olabilmek için önce PİŞMEK gerek... Sonra ... Sonrası neyse ne... Oralara gelebilmek için herkesin ON FIRIN ekmek yemesi gerekiyor... Ha bunları size söyleyen 35 senelik bu ağabeyiniz ON FIRIN ekmek mi yedi... Daha 1 FIRIN ekmek bile yiyememişimdir. Yeni gelişmeleri, yeni teknolojileri takip ettikçe, ülke olarak ne kadar gerilerde olduğumuzu gördükçe üzüntüm bir kat değil, bin kat artıyor... Kıyısından köşesinden de olsa ülkemizi bir nebze de olsa havada temsil etmekten gurur duyuyorum ama... 

Bilmem biraz hepinize bir şeyler anlatabildim mi? Bu kadar uzun yazıyı bu satırlara kadar sabırla okuduğunuz için hepinize teşekkür ediyor, amatör camiaya katılan tüm arkadaşlara, gençlere, çocuklarımıza bundan sonraki çalışmalarında başarılar diliyorum... Bizlerin bıraktığı yerden sizler devam edeceksiniz... Hepinize hayırlı uğurlu olsun... 

de TA1BE/4, Ertan-Didim 73 👋


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder